donderdag 13 maart 2014

De barbecue!

Gisteren was de eerste keer dit seizoen (of technisch gezien de laatste keer van deze winter) dat de barbecue aan ging. Het was heerlijk om weer eens lekker buiten te eten! Ik ben echt dol op barbecueën, lekker buiten in het gras met vrienden/vriendinnen...

Het was een spontaan plan en daardoor is het wel wat duurder uitgevallen dan verwacht. Vaak heb ik wel dingen in de vriezer voor op de barbecue, maar er was nu geen vegaburger te bekennen. Dat werden dus spiezen van de Veget.arische Sl*ger. Schade: 7 euro. Autsj, zo gaat het wel hard met het weekbudget.

Verder waren er nieuwe houtskolen en aanmaakblokjes nodig (3,60), groenten voor erop/erbij (2,50), drinken voor erbij (2,13 voor een fles cola & een paar biertjes). Uiteraard nam iedereen wat mee, zoals drankjes, toetje, brood en kruidenboter, vega worstjes.. Maar het viel toch een stuk duurder uit dan een portie nasi van 1,25 ;-)

Het was een heerlijke afsluiter van mijn zonnige vrije dag - afgelopen weekend stond ik helaas mensen te bedienen die aan het genieten waren van het lekkere weer, dus zelf had ik er nog niet eerder van kunnen genieten. Maar al met al heb ik er toch zo'n 15 euro aan uitgegeven. Toegegeven, niet alles is opgegaan, de kolen kunnen nog langer mee en de groenten eet ik later nog van.

Ik kan natuurlijk super budget doen en dit soort dingen niet doen - maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n goede optie ;-) aangezien ik zo van barbecueën geniet. Dus dat wordt een middenweg zoeken. Hoewel er voorlopig vast geen barbecueweer meer is, ga ik binnenkort op een vrije dag even lekker vegaburgers etc. staan bakken en invriezen, zodat de volgende barbecue meer budgetproof zal zijn!

De totale boodschappenschade van deze week staat nu op 34,82, en dan komt er morgen nog een vriendinnetje eten voor wie ik beloofd heb risotto te maken, dus er moet in elk geval nog een flesje wijn bij. Verder heb ik het meeste wel in huis ervoor. Duur weekje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten