woensdag 5 maart 2014

Even iets te drinken halen...

...dat is een gewoonte die erin is geslopen. Vooral als ik op de universiteit lange tijd zit te studeren in zo'n muf (computer)lokaal - het lijkt wel of ze overal stoken alsof hun leven er van af hangt - vind ik het een fijne onderbreking om even koffie of wat fris te halen. Of als je 's middags op zo'n inkakmomentje de St*rbuks voorbij loopt het station. Voor de prijs van 1 latte heb je echter een heel pak (fair trade!) koffie en minstens 2 liter sojamelk... Best wel zonde dus.

Daarnet had ik toch zin in een opkikkertje, maar ik ben vastbesloten om geen koffie op het station te kopen. Een flesje cola is er ook al zo superduur... Toch wou ik liever iets anders dan water drinken in de trein.

Gelukkig fiets ik onderweg naar het station langs meerdere supermarkten. Hoewel het huismerk cola hier niet gekoeld staat, koste ie maar 19 cent en ik zit er nu heerlijk van te genieten in de trein.

Uiteraard ben ik mij er van bewust dat cola, ook deze lightversie, geen wonderen doet voor de gezondheid. Daarom koop ik geen flessen meer voor thuis. Daar studeer ik met een thermoskan verfrissende thee erbij ;-) Zo af en toe een blikje cola vind ik wel errug lekker. Eens uitpluizen of er nog prijsverschillen zijn tussen de budgetmerken bij de verschillende supermarkten!

4 opmerkingen:

  1. Dat weet ik nog wel van tot vorig jaar, even wat halen in de kantine om achter je computer vandaan te komen is zo verleidelijk!
    Zelf heb ik het bij het studeren liever iets koeler, anders heb ik het gevoel dat ik halverwege in slaap val ;-) dus ik zat eigenlijk altijd thuis te studeren, tenzij we iets in een groep moesten doen. En zelfs dan spraken we vaak bij elkaar thuis af. Maar dan nog doe je er niets aan als je bij college moet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, fijn dat er herkenning is! Ik studeer ook graag thuis omdat daar tenminste een raam open kan...

      Verwijderen
  2. Even een tip over koel drinken! Als je nu eens bij de goedkopere supermarkt een grote fles cola koopt en die thuis eerst koelt. Giet dat later over in een klein flesje, al of niet met behulp van een trechter. Dan heb je een flesje cola bij je dat koel is en meer een fractie kost van een gekocht klein flesje.
    Ook zou je in een klein thermosflesje warme thee mee kunnen nemen!
    Op een jaar bekeken scheelt je dat een fors bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan natuurlijk ook :-) misschien voor in de zomer, als ik meer cola drink. Nu nog veel thee inderdaad! Ik ben nog op zoek naar een goede, lekvaste thermobeker...

      Verwijderen