donderdag 20 maart 2014

Weinig tijd, toch veel uitgaven

Ik begon deze blog met het voornemen om elke dag te bloggen, maar ik moet mijn eigen verwachting toch wat bijstellen. Ik zit momenteel in de tentamenperiode en ben heel veel aan het leren. Daardoor heb ik niet alleen niet zoveel tijd om te bloggen, maar ik maak ook niet zoveel mee wat stof tot bloggen geeft.

Zoveel leren is enerzijds best low budget, omdat je geen tijd hebt om geld uit te geven aan leuke dingen, en anderzijds kan het duurder uitvallen doordat je minder tijd hebt om zelf dingen te maken of naar de goedkoopste supermarkt te fietsen.

Ik zit momenteel een beetje daar tussen in - momenteel geef ik alleen geld uit aan boodschappen en verder niets. Maar mijn voorgenomen budget van 120 euro per maand ga ik deze maand niet halen. Ik heb deze week iets minder dan 40 euro uitgegeven en zit daarmee al op 112 euro in totaal voor de maand maart. Dat het deze week weer zo hoog is, komt doordat ik veel koffie drink en dus weer een lading sojamelk heb ingeslagen, en doordat ik ineens superveel zin in verse groenten en fruit heb. Een gezonde behoefte waar ik graag naar luister, maar dan kom je natuurlijk wel wat duurder uit. Ik heb goedkoop ingeslagen bij de Lidl, maar was toch alleen al aan groente en fruit zo'n 18 euro kwijt.

Met spinazie, banaan, kiwi's, lijnzaad en wat sojamelk maak ik een groene smoothie die een gezond en vullend ontbijt vormt. Het voelt best fijn om de dag op deze manier te starten! Dus dat blijf ik even doen.

Gelukkig kan ik het missen, van mijn ouders kreeg ik 50 euro toegestopt. Het gebeurt niet vaak meer en het is een welkome aanvulling in deze periode van hard werken :-)

Wat misschien ook wat meer geld gaat kosten, is dat er een date aan zit te komen. Ik geloof niet dat hij het type big spender is (zou ik ook niet zo aantrekkelijk vinden), maar daten is toch altijd duurder dan single zijn... ook een stuk gezelliger ;-)

Wordt vervolgd!

1 opmerking: