maandag 3 maart 2014

Een begin...

Middels deze blog hoop ik wat meer zicht te krijgen maar vooral te houden op mijn uitgaven. Budgetteren is mij niet vreemd, maar losgaan alsof er geen morgen meer is ook niet ;-) Ik heb echter maar een beperkt budget en om te voorkomen dat mijn studie eronder zal lijden dat ik veel moet werken, wil ik op mijn uitgaven gaan letten.

Mijn uitdaging voor de maand maart is dan ook: zo min mogelijk uitgeven. Tot nu toe heb ik in de 3 dagen dat het maart was nog maar 41 cent uitgegeven, aan een kopje automatenkoffie op de universiteit. Al een hele verbetering ten opzichte van de 2,25 die een lekkere latte kost in de koffiebar!

Ik heb een tamelijk grote voedselvoorraad omdat ik een beetje een hamster ben, dus daar zal ik deze maand zoveel mogelijk van leven. Uiteraard zal ik af en toe wat verse dingen inslaan - de route naar de Lidl is al uitgestippeld. De uitdaging zit hem erin om toch lol te hebben, maar dan voor minder. Ik ga dan ook geen feestjes overslaan, maar eens kijken hoe ik dat anders aanpak.

Deze blog zal daarin een stok achter de deur vormen. Ik leef over het algemeen al vrij bewust - ik eet plantaardig en koop zo veel mogelijk duurzame producten (zoals fair trade koffie & eco kantoorartikelen). Vandaar de naam 'bewuste student'. Zuinige student klinkt me te negatief, ik wil juist bewust genieten!

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een blog begonnen bent! Ik wens je heel veel succes met besparen en je studie.
    Als ik die laatste regels van dit bericht lees, vraag ik me af of je dat hebt geschreven voor of na dat je mijn blog vond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Enne, ik zou sowieso geen blog zijn begonnen met een naam die al in gebruik is hoor :-)

      Verwijderen
    2. Ik doelde meer op het feit dat je mijn naam te negatief vindt klinken :P

      Verwijderen